Fiddle tretí
Na začiatok treba povedať, že model Fiddle ako taký nie je úplnou novinkou. Minulý rok však dorazila na náš trh najnovšia generácia s označením Fiddle III, ktorá nahrádza v ponuke predchodcu, ktorý mal v názve II. Pardon, nenahrádza, ale dopĺňa. Dvojka je totiž stále v predaji a podľa všetkého tomu tak bude ešte nejaký čas. Novšia trojka je však v mnohých ohľadoch atraktívnejšia, pričom cenovka sa zvýšila len naozaj mierne, takže dá sa predpokladať, že najčerstvejší prírastok rodinky Fiddle svojho predchodcu v predajných číslach čoskoro tromfne.
Tak dvojku alebo trojku?
Posledná generácia modelu Fiddle ešte viac zvýrazňuje dnes tak populárny retro štýl, no nechýbajú ani vkusne zakomponované moderné prvky. Kapotáž bola kompletne prepracovaná, dostala uhladenejšie a elegantnejšie tvary a v neposlednom rade viac lakovaných plôch. Na Slovensku sú k dispozícii dve dvojfarebné kombinácie. K romantickým tvarom skútrika sa výborne hodí rovnako romanticky pôsobiaca svetlomodrá metalíza doplnená bielou. Predpokladáme, že osloví hlavne dámy. Druhou možnosťou je o niečo elegantnejšia čierno-zlatá. Obe dopĺňa niekoľko chrómovaných detailov – lišta na prednej kapotáži, spätné zrkadlá, či držadlo za sedadlom. Uhladené tvary Fiddle III nenarúšajú žiadne nevkusné, či „lacno pôsobiace“ detaily. Napríklad také smerovky – sú nielen integrované do kapotáže, ale majú bezfarebné sklíčka, takže nepôsobia ako päsť na oko. V predných smerovkách sú veľmi vkusne zakomponované LEDky, ktoré slúžia ako denné svietenie. Fiddle III má oproti predchodcovi aj nový motor so zvýšeným výkonom a nový elektronicky riadený karburátor sľubujúci nižšiu spotrebu.
A čo veľkosť?
Fiddle svojimi „nežnými“ tvarmi môže vzbudzovať dojem maličkého, skoro „hračkárskeho“ skútra, ale pri stretnutí naživo sa presvedčíte o opaku. Fiddle III je kus dospelého stroja, na ktorom sa nestratí ani urastenejší chlap, aj keď, povedzme si pravdu, lepšie bude vyzerať v rukách nejakej dámy. S prehľadom však zvládne aj dvojčlennú posádku, sedadlo je na to dostatočne priestranné. Ani priestor pre nohy nie je stiesnený – spolujazdec má k dispozícii komfortné výklopné stupačky. Pod sedadlom sa ukrýva pomerne veľká 6,5 litrová nádrž a skromnejší úložný priestor približne na jednu otvorenú prilbu. Drobnosti si môžete odložiť aj v uzamykateľnej schránke pred kolenami jazdca, ktorá je členená na viacero menších priestorov. Škoda len, že jej chýba nejaká „priehradka“, aby drobnosti po otvorení hneď nevypadli.
V uliciach sa nestratí
Napriek spomínaným „väčším“ rozmerom si skútrik zachováva výbornú ovládateľnosť a poradia si s ním aj menej skúsení jazdci. Vôbec sa netvári „terénne“, no o to viac prekvapí slušná svetlá výška – podlaha je pomerne vysoko od zeme. Vďaka tomu zvládnete výjazd na obrubník, či obyčajný prejazd zvlnenými koľajami, výmoľmi a inými mestskými nástrahami. Napriek tomu, že vzadu je brzda bubnová, v spolupráci s predným kotúčom sa o spomalenie a zastavenie skútra stará bez problémov a páčky nevyžadujú žiadnu väčšiu námahu. Maximálka sa pohybuje okolo 90 km/h, čo na mestské prepletačky bohato postačuje a nechýba ani výkonová rezerva na prípadné predbiehanie. Približne do 60 km/h rýchlosť narastá veľmi svižne, potom to už ide pozvoľnejšie. Práve malé a stredné rýchlosti sú pri početných rozbiehaniach v hustej premávke najviac využívané, takže v uliciach mesta sa Fiddle cíti naozaj ako doma.
Motor
Typ motora: vzduchom chladený štvortaktný jednovalec
Zdvihový objem: 124,6 ccm
Maximálny výkon: 7,3 kW (10 k)
Príprava zmesi: karburátor
Zapaľovanie: elektronické
Štartér: elektrický + kick
Prevodovka: variátor
Spojka: automatická odstredivá
Sekundárny prevod: variátor
Podvozok
Rám: oceľový rúrkový
Odpruženie:
vpredu: teleskopická vidlica
vzadu: jedna pružiaca a tlmiaca jednotka
Brzdy:
vpredu: kotúčová
vzadu: bubnová
Kolesá: zliatinové
Pneumatiky:
vpredu: 110/70-12
vzadu: 120/70-12
Rozmery a hmotnosti
Objem palivovej nádrže: 6,5 l
Hmotnosť: 111 kg