ADX – inšpirovaný dobrodružstvom

Dlho sme naň čakali a vyplatilo sa. Skúter, ktorý v kategórii 125 cc otvára celkom novú triedu, ktorá sa s ničím nedá porovnať. Reakcie naň prekonali naše očakávania. Tak sa mu teda pozrime detailne na zúbky.

Dizajn

Nový, pútavý, prepracovaný, plný drobných detailov, ktoré budete nachádzať postupne. Výrobca zvolil pre skútre neobvyklý adventure štýl, ktorý zaujme z každej strany. Predný svetlomet je rozdelený na dve časti s pásmi pre LED denné svietenie, ktoré kopírujú tvar prednej časti. Tlmené a diaľkové svetlo poskytujú nadpriemernú svietivosť v šere a tme. Bezpečnosti nikdy nie je dosť, takže predná lampa poskytuje výbornú viditeľnosť aj na prudkom dennom svetle.

Plexi je uchytené masívnymi hliníkovými držiakmi, ktoré zapadajú do celkového dizajnu a zároveň ho dotvárajú. Vpredu sa tiež nachádzajú 3 prieduchy, ktoré SYM navrhol v duchu celého skútra a majú preto výrazné hranaté tvary.

Predné LED smerovky sú síce menšie ale bez problémov zdolávajú aj priame prudké slnko a z ľahkosťou zvládajú informovať oproti idúceho o úmysle zmeniť smer jazdy.

Zadná LED lampa je v porovnaní s doterajšími modelmi od SYM navrhnutá úplne odlišne. Bežné svietenie zabezpečuje sústava červených 3D častí a brzdenie oznamuje červený LED pás, ktorý je vsadený čiastočne do vnútra, takže je krytý a dobre viditeľný za všetkých podmienok.

Pohodlie a ovládanie

Posed – to je to, čo si všimnete hneď pri prvom nasadnutí. Je iný. Nie je klasický skútrový. Sedíte “vystretejšie”, čo vyplýva z celkového konceptu ADX. Napriek stredne veľkému vzhľadu skútra je posed plnohodnotný a dostatočný aj pri výške 190 cm a viac.  Pohodlie sedadla je u SYMu štandard. Šírka sedadla neodtláča nohy od seba, keď ich máte na zemi, t.z. že aj nižšie postavy bez problémov položia nohy na zem a nebudú mať problém pri postatí aj na šmykľavejších povrchoch alebo v krízových situáciách. Výrobca zakomponoval dizajnový prvok aj sem a preto je po oboch stranách sedadla hliníkový štítok s logom SYM.

Zadné madlo pre spolujazdca je masívne a dobre tvarované a preto je veľmi ľahké uchopiť ho a udržať stabilitu v zadnej časti sedadla. Stupačky sú výklopné, nohy na nich sedia pevne vďaka ich dostatočnej veľkosti.

Ovládače – tam sa toho veľa nenavymýšľa, akurát na pravej strane pribudlo tlačítko vypnutia StartStop systému. Ľavá strana blikačka, tlmené a diaľkové svetlo, smerovky a húkačka. Pravá strana elektrický štartér, výstražný trojuhoľník a už spomínané tlačítko StartStop.

Prístrojovka – opäť niečo nové. Je rozdelená do dvoch častí. Prvou je plne farebná TFT časť, ktorá je jednoduchá, prehľadná a čitateľná za každých svetelných podmienok. Poskytuje základné informácie: rýchlosť, otáčky motora, stav paliva, teplotu motora, denný čas, prejdenú vzdialenosť. Druhá časť je umiestnená pod hlavnou TFT a obsahuje všetky potrebné kontrolky. TFT prístrojovka má funkciu automatického prepnutia do tmavého režimu pri znížení viditeľnosti.

Novinkou je možnosť voľby spomedzi 3 rôznych zobrazení, takže vám umožní čiastočne si ju personifikovať.

Úložné priestory sú dva – jeden uzamykateľný pod sedadlom a jeden v ľavej prednej časti, ktorý je bez zámku. Sedadlo sa otvára na viac ako 90°, takže je prístup jednoduchý.

Bezkľúčové štartovanie ovláda združená spínacia skrinka, ktoré okrem štartovania aktivuje aj zámok riaditka, otvára kryt palivovej nádrže a otvára sedadlo. Napravo od spínacej skrinky je USB konektor QC3.0, ktorý umožňuje rýchlejšie nabíjanie.

Zátka nádrže je umiestnená v centrálnej časti pod nohami.

Jazdné vlastnosti

Hneď po naštartovaní je citeľný rozdiel – SYM po prvý krát použil Z.R.S.G. – Zero-Resistance Starter Generator System, pri ktorom alternátor poháňa priamo kľukovku, takže je štartovanie plynulé a tiché. Vďaka odlišnému posedu, centrálnemu pruženiu, ktoré v tejto kategórii skútrov nie je bežné je pocit z jazdy iný ako u rozmerovo porovnateľných skútrov. Skúter akceleruje plynulo, má dostatočnú silu aj pri vyšších rýchlostiach. Nízke ťažisko a dobrý grip pneumatík vás zase podržia v zákrútách. ABS a TCS sa postarajú o bezpečnosť aj na horšom povrchu a 15 L nádrž umožní dlhýýýý dojazd bez nutnosti častého dopĺňania paliva. Akýkoľvek skúter nie je prioritne určený do terénu, kvôli konštrukčným obmedzeniam. ADX však ľahký terén zvláda aj vďaka vyššie spomínanému pruženiu a dezénu pneumatík.

Zhrnutie

Často krát sa používa výraz “Vystúpiť z radu”. No a tento výraz v plnej miere sadol na SYM ADX 125. Skúter je dizajnovo aj konštrukčne odlišný. Či už vám jeho vzhľad sadne alebo nie, určite ním upútate kdekoľvek sa objavíte a zaujme aj tých, ktorí sa o skútre nejako špeciálne nezaujímajú. No a po naštartovaní a zvezení pribudnú len vaše pozitívne reakcie.

Fotky farieb a detailnú špecifikáciu nájdete TU.